Monday 15 October 2012

DOA BELAJAR



DOA MEMOHON AGAR DITAMBAH ILMU PENGETAHUAN

"Ya Tuhanku, tambahkanlah kepadaku ilmu pengetahuan."
(Surah Taha : 114)



DOA AGAR DIKURNIAKAN KEBIJAKSANAAN

"Ya Tuhanku, berikanlah kepadaku hikmah dan masukkanlah aku ke dalam golongan orang-orang yang soleh, dan jadikanlah aku tutur yang baik bagi orang-orang (yang datang) kemudian, dan jadikanlah aku termasuk orang-orang yang mempusakai syurga penuh kenikmatan. "
(Surah asy-syuara' : 23-25)



DOA MEMOHON KEJAYAAN

" Ya Allah, kami memohon daripadaMu kejayaan dalam setiap ketentuan, tempat para syuhada' dan kehidupan mereka yang bahagia serta kemenangan ke atas musuh."



DOA MENGULANGKAJI PELAJARAN

"Ya Allah, sesungguhnya aku menitip apa yang aku baca, faham dan hafal kepadaMu. Maka kembalikanlah ia kepadaku ketika aku memerlukannya. Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa atas segala sesuatu."


DOA APABILA TERLUPA

"Maha Suci Tuhan yang tidak pernah tidur dan tidak pernah lupa. Wahai Tuhanku, ingatkanlah daku apa yang kulupa."


No comments:

Post a Comment