Wednesday 11 April 2012

MAKSUD SEBENAR AKU TERIMA NIKAHNYA



Bila si suami mengucapkan Aku terima nikahnya ...

Aku terima nikahnya si dia binti si ayah dia dengan mas kahwinnya RM..”


Bunyi macam mudah bukan?



Tetapi maksud SEBENARNYA ialah ...


Aku tanggung dosa-dosanya si dia dari ibu bapanya, apa saja dosa yang dia buat, dari dedah aurat hingga ke tinggalkan solat, aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung, dan aku tanggung 
semua dosa bakal anak-anak aku..jika gagal, maka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka, aku rela malaikat Zabaniyah melibas aku hingga pecah badanku.”


 Begitu dahsyatnya hukuman yang diterima oleh si suami apabila si isteri melakukan dosa. Semoga si suami dapat melaksanakan tanggungjawab dalam mendidik isterinya agar menjadi isteri yang soleh juga agar rumah tangga yang dibina mendapat keredaan Allah S.W.T. Ingatlah isteri, syurgamu adalah di telapak kaki suamimu. :)

No comments:

Post a Comment